Sayfalar

Wednesday, July 12, 2017

Hangi Op-Amp ?

Hangi Op-Amp ? 



Gerilim ve akım kazancı yapabilen Op-Amplar ses cihazlarımızda genellikle güç kazancı ve empedans dönüşümü maksatlarıyla kullanılıyor. Başka bir deyişle "line" seviyesindeki analog sinyalin kazancı ve/veya sürme gücünü (buna bağlanacağı cihaza uyma yeteneği de diyebiliriz)  belli noktalara çekmek için kullanılan bir yükselteç "ampli" oluyor. Cd çalar, dijital medya oynatıcı, ses kartları, dac, pre-ampli vs gibi üzerinde analog çıkış barındıran transistörlü kaynak cihazlar ve hatta entegre amplilerde Op-Amplara denk gelmek mümkün. Rahat değişim için, aşağıdaki şekildeki gibi, bir adaptör ile kullanılabiliyor veya bulunduğu yere lehimleniyorlar.


Arada bir adaptörün olmaması bilhassa line seviyesindeki bir cihaz için tahmin edersiniz ki daha kayıpsız bir netice anlamına geliyor fakat değiştirme kısmı ise tam bir baş belası.



Terimler üzerine :

Bandwith : Band genişliği 
Slew rate : Yükselme hızı
Quiescent current : Sinyal ve yük olmadan boşta çalışırken tükettiği "durağan" akım. 
Output current : Yük altında verebildiği maksimum çıkış akımı
Voltage rate : Çalışması için gerekli gerilim "DC" aralığı (minimum / maksimum)
Single : Tek kanal (tek yükselteçli)
Dual : Çift kanal (iki yükselteçli) Dual modellerde akım değerleri iki kanalın toplamı şeklindedir.
Unity gain stable : Kazançsız devre içinde stabil
IC : Integrated circuit / Çip tipi
Discrete : Ayrık parçalarla yapılmış 

Yukarıdaki terimler ve hesap kitap işlerini merak edenlere güzel anlatımlı bir Türkçe kaynak olarak burayı önerebilirim. "Bandwith" uygulamada lineer olmamasına ve diğer parametrelerle etkileşmesine karşın yüksek değerli olması bize üst frekans tepkisi anlamında fikir verebilir. "Bandwith" ve "Slew rate" değerlerinin ikisinin birden yüksek olması hız anlamında fikir verebilir.  "Output current"  sürebilme yeteneği,  "Quiescent current" ise o Op-Ampın daha fazla "class A"  A sınıf kalabilmesi, başka bir deyişle daha az distorsiyonlu olması anlamına gelebilir.



Op-Amp değişimleri sistemden sisteme farklar göstermekle beraber, cihaza ve daha ziyade içine kullanıldığı yer ve kullanım şekline göre doğru olanı seçmek oldukça önemli. İlk bakmamız gereken özelliği tekli mi "single" yoksa çiftli mi "dual" olduğu. Şayet bilmiyorsak üzerinde yazan kodları "Google"ladığınızda bu bilgiye kolayca ulaşmak mümkün. Zor kısım ise Op-Ampın içinde çalışacağı dizayn hakkında da kabaca bilgi sahibi olmamız gerekliliği. Bir buffer devresi üzerinde "unity gain" yani sabit kazançlı, başka bir ifadeyle izolasyon maksatlı kullanılıyor olabilir. Bu durumda yerine seçeceğimiz modelin sabit kazanç altındaki stabilitesi hakkında fikir sahibi olmamız önemli. Bazı Op-Amplar ancak belirli bir kazanç ile çalıştığında optimal stabilite değerlerine ulaşabiliyorlar. Daha basit bir ifadeyle teknik olarak daha başarılı bir model seçiyor olabilirsiniz fakat takılacağı devreyi sevmemesi keyfimizi tümden kaçırmaya kafi gelecektir. Sıklıkla yaşanmamasına karşın teknik dökümanlara göz gezdirmekte fayda var. Belirli uygulamalarda daha yüksek performans sunabilen Op-Amplar da mevcut. Daha ziyade discrete dizaynlarda yaşanıyor bu durum. Bu noktada doğru seçimi yapabilmek neredeyse o dizaynı tasarlayan kişi kadar bilgi sahibi olmayı gerektirebiliyor. Bu düzeyde konuya hakim olmak her babayiğidin yiğitin harcı olmadığından kulaklarımıza güvenmek, güvenemiyorsak eş dost yardımı pratik bir çözüm olarak cebimizde. Eşlerden yardım almak genellikle işe yarıyor :)

Kısa bilgilendirmenin ardından gelelim meselemize. Aşağıda listesini verdiğim Op-Ampları aynı dac üzerinde ve çoğunlukla aynı güç amplisi ve hoparlör ile kullanma şerefine eriştim. Kullandığım sistemleri "My Systems" sekmesi altında görebilirsiniz.  Bloğumu takip edenler bilir sürekli bir geliştirme faliyetleri içinde olduğumu. Cihazların ses performanslarının değişmesi test için adaletsiz bir durum yaratabilir farkındayım. Bu nedenle vaktim oldukça eski Op-Amplara yeniden dönüp manzaraya bir kez daha göz atığım oluyor.

Her birini detaylıca kaleme aldığım modellerin listesi şu şekile :

OPA1612
OPA2604
LME 47920 "standart"
LME 47920HA  "Metal kılıf"
MUSES 8820
MUSES 02
OPA 627BP
Burson V4
Burson V5
New Class D SE (Special Edition)
Sonic Imagery 994Enh


IC Op-Amplar

OPA1612 (dual)

Bandwith : 40 Mhz
Slew Rate : 27 V/us
Quiescent current : 7.2mA (toplam)
Output current : 55 mA (toplam)
Voltage rate  : 2.25V - 18V
Unity gain stable

Teknik değerlerine baktığımızda özellikle 55mA akım değeriyle göze çarpan Opa1612 'nin hoşuma giden yanları dengeli ve nötral çalmasına ek olarak başarılı bas tepkisi diyebilirim. Kaydadeğer ölçüde frekans bandında öne çıkan bir yanını göremedim. Opa1612 'yi bilhassa taşınabilir cihazlarda sıklıkla görebilmek mümkün. Muhtemelen üreticiler çıkış gücü, dengeli ve neticesinde fazla renkli olmayan ses karekteri (kulaklıklar bu noktada acımasız) yüzünden tercih ediyor olmalı. Özetle ortalama detay seviyesine sahip, fazlaca renk katmayan, dengeli, IC tip için yeterince müzikal çalan bir Op-Amp.

Detay (üstler) : 3
Detay (orta) : 3
Detay (altlar) : 3
Denge : 4.5
Müzikallik : 3.5
Dinamizm : 3
Ortalama : 3.3


OPA2604 (dual)

Bandwith : 20 Mhz
Slew Rate : 25 V/us
Quiescent current : 10.5mA (toplam)
Output current : 35 mA (toplam)
Voltage rate  : 4.5V - 24V
Unity gain stable




Rakamlarda birtakım farkları olmuş olsada OPA2604'ü hemen yukarıda kaleme aldığım bipolar yapıya sahip OPA1612'nin FET versiyonu olarak nitelendirmek mümkün. Bu modeli özellikle bipolar-FET yapı farkını duyabilmek için deneyimlemek istemiştim . Opa1612 'ye göre farklı bir ses karakterine sahip. Diğer bir FET dizayn olan OPA627' ye benzer şekilde mid/bas bölgesine yoğunlaşmış ama definisyon, dinamizm ve müzikalite olarak onun gerisinde kalmış. Genel olarak kapalı, sıkıcı ve hafif renkli bir sesi var. 

Detay (üstler) : 2.5
Detay (orta) : 2.5
Detay (altlar) : 3
Denge : 3.5
Müzikallik : 3
Dinamizm : 2.5
Ortalama : 2.8

LME 49720 (dual)

Bandwith : 55 Mhz
Slew Rate : 20 V/us
Quiescent current : 7.2 mA (toplam)
Output current : 26 mA (toplam)
Voltage rate  : 2.5V - 17V
Unity gain stable



LME 479x0 serisi opampları bazı açılardan çok daha pahalı olan opamplara (listeye Muses 02 ve OPA627 dahil), göre daha başarılı bulduğumu itiraf etmeliyim. Yüksek bandwith değeri bilhassa üst frekanslarda kendini detay ve havadarlık olarak göstermesine karşın yakasını maalesef analitiklikten kurtaramıyor. Mid/bas bölgesinin hafif çökük çalması da sevemediğim diğer yönü. Sisteme bir ekolayzır bağlamış, ortadan sonraki üstleri giderek daha da yukarı çekmişsiniz gibi çalıyor. Kapalı çalan sistemlere detay ve renk getirebilir. 

Detay (üstler) : 4
Detay (orta) : 3.5
Detay (altlar) : 3.5
Denge : 3.5
Müzikallik : 3
Dinamizm : 4
Ortalama : 3.6


LME 49720HA (dual)

Bandwith : 55 Mhz
Slew Rate : 20 V/us
Quiescent current : 10 mA (toplam)
Output current : 26 mA (toplam)
Voltage rate  : 2.5V - 17V
Unity gain stable



Metal kılıflı LME 47920, standart model ile hemen hemen aynı olmasına karşın,  ilginç bir şekilde performans olarak standart modelin ötesine geçmeyi başarıyor. Metal kılıfın ısı transferini daha başarılı yapıyor olması nedenlerden biri olmalı. Muhtemel diğer artısı ise RF/EMI için zırh görevi görüyor olması. Genel olarak üstlerleri önde, vurgulu, havadar ama hafif parlak, midleri geride,  basları sıkı ve dinamik  bir ses karekterine sahip.  En büyük zaafiyeti yine standart model gibi mid-bas bölgesinin yeterince güçlü ve gövdeli olmaması. Bu noktada kendisinden bir OPA627 düzeyi beklemek diğer artıları göz önüne alındığında fazlaca talepkar olacaktır ama biraz daha iyi olabilirdi. Özetle üstleri etkileyici düzeyde detaylı çalmasına karşın aynı düzeyde doğal, müzikal ve dengeli bulamadığım bir opampdır. Yine de, fiyatı göz önüne alındığında, üstlerin kapalılığından dert yananlara öneririm.

Detay (üstler) : 4.5
Detay (orta) : 4
Detay (altlar) : 3.5
Denge : 3.5
Müzikallik : 3
Dinamizm : 4
Ortalama : 3.75



Muses 8820 (dual)

Bandwith : 11 Mhz
Slew Rate : 5 V/us
Quiescent current : -
Output current : 50 mA (toplam)
Voltage rate  : 3.5V - 16V
Unity gain stable



Teknik olarak baktığımızda "bandwith" ve "slew rate" değerlerinin oldukça düşük olmasına karşın yüksek frekans başarımı ve hızı ortalama üstü diyebileceğim bir Op-Amp olarak enteresan bir manzara çiziyor. Dinlemesi keyifli, müzikal bir sesi var. Ses karekteri hemen aşağıda bahsettiğim Muses02'ye benzemesine karşın detay, müzikallik ve doğallık anlamında onun bir miktar gerisinde. Muses 02'yi beğeniyor fakat benim gibi gereksiz düzeyde pahalı olduğunu düşünüyorsanız 8820'ye göz atabilirsiniz. Uygun fiyatıyla ortalama üstü ve dengeli performans arayanlara önerilir.


Detay (üstler) : 3.5
Detay (orta) : 3.5
Detay (altlar) : 4
Denge : 4
Müzikallik : 4
Dinamizm : 4
Ortalama : 3.75



Muses 02

Bandwith : 11 Mhz
Slew Rate : 5 V/us
Quiescent current : -
Output current : 50 mA (toplam)
Voltage rate  : 3.5V - 16V



Sahtesi muhtemelen en fazla üretilen bu Op-Amp, bu anlamda HiFi endüstri tarihine hatta Guiness rekorlar kitabına girmeye hak kazanmış olsa şaşırmam. Sahtelerden ilkini E-bay'den, öncesinde alışverişimin olduğu bir satıcıdan almıştım. İkinci sahte parti direk memleketi Japonya'dan gelmişti. En nihayetinde orjinaline Mouser üzerinden ulaşabilmiştim.   Üzerlerine basılan logo ve pinlerine bakarak orijinalliğini anlamak  mümkün olsa da elinize ulaşıncaya kadar çek etmek mükün olmuyor. Muses02, saf bakır pinlerle sahip olduğundan, hafifce kuvvet uyguladığınızda bile eğilip bükülebiliyor. Diğer Op-Amplarda kullanılan standart nikel alaşımlı pinlere göre epey yumuşaklar. Sonik olarak Muses02 net bir şekilde küçük kardeşi Muses 8820'den daha başarılı. Buffer katında daha fazla detayı daha müzikal bir sunum içinde vermeyi başarıyor. Midleri sıcak, keyifli, üstleri çok havadar olmasa da yeterince detaylı, hızlı ve dengeli çalan bir opamp.  I/V tarafında ise kullandığım diğer standart çip (IC) opamplara göre belirgin fark yaratabilen tek model idi. Hemen aşağıda kaleme aldığım benzer fiyat etiketli OPA627BP' ye göre  artıları ve eksileri olduğunu duydum. İkisi arasında tecih yapmanın kişisel zevklere girdiğini düşünüyorum. Bu paraya iyi bir discrete dizayn yerine IC tipi bir Op-Amp almak ne kadar mantıklı diye sorabilirsiniz. İrice bir dizayn için elde yeterli alan var ise Muses02'ye para dökmek bence mantıklı olmayacaktır. Bilhassa Sonic Imagery ve NewclassD gibi iddialı modeller mevcut iken. 

Detay (üstler) : 4
Detay (orta) : 4
Detay (altlar) : 3.5
Denge : 4
Müzikallik : 4.5
Dinamizm : 4
Ortalama : 4



OPA627BP (single)

Bandwith : 16 Mhz
Slew Rate : 55 V/us
Quiescent current : -
Output current : 45 mA
Voltage rate  : 4.5V - 18V
Unity gain stable



Öncelikle bu modelin tek kanallı olduğunun altını çizmek istiyorum. Çift kanal gerektiren uygulamalarda fotoğrafta görüldüğü gibi iki adet Op-Amp ve bir adaptöre ihtiyacımız oluyor. Tek kanallı iki Op-Ampı bu şekilde birleştirmek tahmin edersiniz ki çift kanallı tek bir Op-Ampa göre daha maliyetli. Adaptör fiyatını da eklerseniz aradaki fark için çarpı iki diyebiliriz. OPA627BP'nin enteresanlığı fiyatı ile başlıyor. Neredeyse Muses02'yi aratmayacak düzeyde olmasına karşın üstüne bir de çarpı iki faktörümüz var :) Şükürler olsun bir arkadaşımdan test için tedarik edebilmiştim. Piyasaya baktığımda bu kılıfta, sonu "AU", "AP" ve "BP" ile biten farklı modeller olduğunu gördüm. FET dizayna  sahip bu modellerden "BP" olanların (elimdekiler) performansının daha iyi olduğu söyleniyor ve tahmin edersiniz ki fiyatı daha yüksek.

Teknik verilere baktığımızda "slew rate" değerinin fazlaca öne çıktığını görüyoruz. Bu güzel birşey şey fakat "bandwith" değerin düşük olması da düşündürücü. Gerçi Muses örneklerinden sonra çok düşünmeye değmez diyordum ama bu modelde korktuğum başıma geldi. OPA627BP, bu yazıyı kaleme alana kadar denemiş olduğum en müzikal IC tip Op-Amp oluyor. Üst seviye discrete dizaynlara kıyasla ne durumda derseniz o kadar uzun boylu değil maalesef. Ses karakteri,  hafif renkli ve sıcak tarafta olarak, daha önce dinlediğim diğer FET dizaynlara benzerlik gösteriyor. Çift kanalın toplam 90 mA çıkış akımı vermesi diğer dikkat çekici noktası (Opa1612'nin neredeyse iki katı..!) Bu değerin yüksek olmasını sürme yeteneğiyle bağdaştırmak mümkün. Nitekim sistemleri daha fazla zorlayan mid/bas tepkisi OPA627 ile oldukça güçlü. Sıcak, gövdeli, dolgun, ritmik özetle dinleyiciyi içine çeken, keyifli bir sesi var. Üst frekanslara baktığımızda ise insan bir ahh çekiyor. Maalesef bu düzeyde bir performasa yakışmayan, kısıtlanmış bir üst frekans tepkisi var. Merakla LME49720HA 'ya geçtiğimde net bir şekilde duydum. Ama yine de müziğin ruhunu mid/bas arasında bulan bir dinleyici olarak en iyi IC tip Op-Amp oyumu OPA627BP'den yana kullanıyorum. Üst frekansların aşırılığından şikayetçi olanlara özellikle önerilir.


Detay (üstler) : 3
Detay (orta) : 4.5
Detay (altlar) : 4.5
Denge : 3
Müzikallik : 5
Dinamizm : 4.5
Ortalama : 4




DISCRETE Op-Amplar


Burson V4 & V5



Burson V5-OPA-D (Dual)

Bandwith : 50 Mhz
Slew Rate : 36 V/us (Min)  49 V/us (Maks)
Quiescent current : 14mA
Output current : 50 mA
Voltage rate  : 3.5V - 15V
Unity gain stable


Burson V5 için bloğumda daha önce bir inceleme yazısı kaleme almıştım burada. V5 kendi sistemimde denediğim ve performansından oldukça memnun kaldığım ilk discrete dizayna sahip Op-Amp idi. Yakın fiyat etiketine sahip Muses02'ye nazaran buffer katı üzerinde müthiş artılar sağlamasına karşın benzeri etkiyi I/V katında duyamamıştım. Discrete dizaynların durağan akım düzeylerinin daha yüksek olması daha fazla A sınıf kalabilmeleri, diğer bir deyişle daha düşük distorsiyon seviyesine sahip olması anlamına geliyor. Burson V5 dengeden ödün vermeden sesin doğallığı, gerçekçiliği, derinliği ve ayrışımında net iyileşmeler sağlamıştı. Genişleyen frekans aralığı bas tepkisinde de kendini göstermişti.  Gelelim eksi yanlarına.. V5'in sesini bir miktar yavaş bulduğumu söylemeliyim. Bir önceki versiyonundan daha hızlı olmasına rağmen kullandığım Op-Ampların arasında ancak ortalarda bir yerde konumlandırabilirim. Asıl sıkıntısı ise çalışma voltaj aralığının dar olması, fazlaca ısınması ve sonunda dayanamayıp trajikomik şekillerde bozulması idi patlama dahil :) Dizayn hatası olarak gördüğüm içi macun dolu dış kılıf Op-Ampın fazla ısınmasına neden oluyordu. Isınan macun eriyerek alt kısımdan dışarı akıyor, içinde oluşan boşluk daha da fazla ısınmasına ve sonunda bozulmasına neden oluyordu. Neyseki ömür boyu garantisi vardı.. Tam üç kere bozuldu ve üç kere değişim yaptılar. Yeni gelen V5'lerin içini erime noktası yüksek siyah epoksi ile doldurmuşlardı fakat ömürü eskisinden de kısa çıktı. Burson'un bu kılıf meselesine bir an önce çözüm bulması gerekiyor. Tecrübelerime istinaden yüzde yüz bozulma garantisi verdiğim, diğer cihazlarınızı da bozma ihtimali olan, ama firmadan ömür boyu garantili, performansı oldukça güzel bir Op-Amp. Kararı sizlere bırakıyorum.

Detay (üstler) : 4.5
Detay (orta) : 5.5
Detay (altlar) : 5
Denge : 5
Müzikallik : 5.5
Dinamizm : 4.5
Ortalama : 5



Burson V4 (Dual)

Bandwith : 50 Mhz
Slew Rate : 35 V/us (Min)  49 V/us (Maks)
Quiescent current : 40mA
Output current : 50 mA
Voltage rate  : 5V - 20V
Unity gain stable

V5 için para iadesi yapmayan firmanın alternatif olarak sunduğu opamp olarak elime ulaştı. İlk izlenimim, "Bandwith" ve "Slew Rate" değerleri buna işaret etmesede, yavaş olduğu ve bu nedenle V5'in detay ve dinamizm seviyesinin gerisinde kaldığı şeklinde oldu. Sesini V5'e göre kapalı ve sıkıcı buldum. Durağan akım değerinin hayli yüksek olmasından dolayı özellikle I/V dönüşümündeki performansını görmek istedim. Tahmin ettiğim gibi V5'e göre bir miktar daha başarılı bulmama rağmen elimdeki diğer discrete Op-Ampların gerisinde kaldı. Özetle I/V katında Sonic Imagery gibi güçlü bir rakibinin epeyce gerisinde kalan, buffer katında ise durumu biraz daha kötü olan ortalama bir dizayn. Boyunun hatırı sayılır düzeyde uzun olmasından ötürü bazı ekipmanlarda sıkıntı çıkaracağını tahmin ediyorum. Ekstra bir adaptörle, seste oluşacak eksta kaybı kabullenirseniz, yatay konumlandırma yapmak mümkün. Sonuç olarak, fiyatını da göz önüne alınca, fazlaca öneremiyorum.

Detay (üstler) : 3.5
Detay (orta) : 4
Detay (altlar) : 4
Denge : 4.5
Müzikallik : 4.5
Dinamizm : 3
Ortalama : 3.9


NewClassD / Dexa SE (Dual)

Bandwith : -
Slew Rate : 60 V/us
Quiescent current : 40 mA
Output current : -
Voltage rate  : 5V - 25V
Unity gain stable





Öncelikle isminde geçen ClassD ibaresi sizi yanıltmasın. Bu model 40mA. lik durağan akım değeriyle test ettiğim, A sınıfı noktası en yüksek Op-Amplardan biri. Dizaynı Danimarka'lı bir tasarımcı olan Lars Clausen tarafından yapılıyor. Ek olarak class D power ampli, discrete regülatör ve femto saat modülü gibi başka birtakım dizaynları da var. Daha önceleri bazılarını tecrübe etmiş ve oldukça başarılı bulmuştum. Op-Amp modülünü de fazla tereddüt etmeden edindim.

Bu modelin sonundaki SE ibaresi "Special Edition" anlamına gelmekte. Üreticiye göre standart modelden daha hızlı ve daha yüksek durağan akım değerine (daha yüksek A sınıfı) sahipmiş. Bunun diğer bir tercümesi de daha fazla ısınma demek olsa da Burson V5'in düzeyinde bir sıcaklık gözlemlemedim. 5V-25V gibi oldukça geniş bir voltaj aralığına sahip. Bilhassa üst değeri hemen hemen her kullanıcıya uymaya kafi gelecektir. Ses performansına geçmeden önce bahsetmek istediğim önemli bir nokta var. Bu Op-Ampın diğerlerine nazaran daha fazla denge bozulması (Offset / çıkış sinyali - toprak arası dc voltaj) verdiğini fark ettim. Bazı cihazlarda ayar yapmaya gerek olmayacak düzeylerde kalıyorken bazı cihazlarda 100mV üstüne çıkabiliyor!!  Üreticiler tarafından belirtilen normal sınırının genellikle +- 10mV civarında olduğunu hesaba katarsak manzara pek hoş değil.. Ayar seçeneğimiz var fakat NewClassD'ye maalesef söz geçiremiyor. Bu modeli bilhassa buffer için düşünüyorsanız dikkatli olmanızı önereceğim.

NewClassD SE'nin sonik başarımını net bir şekilde Burson V5 'den daha iyi. Buffer üzerinde V5 ile eksikliğini hissettiğim yavaşlıktan eser yok. Oldukça dinamik, etkileyici düzeyde detaylı ve müzikal. Aradaki fark üst seviye bir konsantrasyon düzeyi ile gözlemlemeyi gerektirmeyecek düzeyde net. Zil sesleri daha gerçekçi, bateri daha canlı, piyano sesi harmonik açıdan daha zengin ve doğru. NewClassD I/V üzerinde de farkını gösteriyor. Burson V5 I/V de iyi bir IC Op-Ampın ötesine geçemiyorken NewClassD ile müzik sizi daha fazla içine alıyor. Daha doğru, geniş ve derin çalmaya başlıyor. Yine de ben buffer başarımını I/V ye göre daha çok beğendim. Offset sorunu bir kenera koyarsak fiyat/performansıyla son derece başarılı.


Detay (üstler) : 5.5
Detay (orta) : 6
Detay (altlar) : 6
Denge : 5
Müzikallik : 6
Dinamizm : 6
Ortalama : 5.75


Sonic Imagery 994Enh (Dual)

Bandwith : > 50 Mhz
Slew Rate : -
Quiescent current : 34 mA
Output current : 150 mA
Voltage rate  : 7.5V - 24V
Unity gain stable





Evet beyler dizayn ve performans olarak karşınızda bir sanat eseri duruyor. Sonic Imagery 994Enh bu testin en hızlı, en detaylı, en güçlü, en dengeli, en natürel, en iyi sahneli ve sayamadığım diğer şeylerde de en iyi Op-Ampı olarak birincilik ödülünü layıkıyla benden almayı başardı. Offset sorunu yok, ısınma sorunu yok, I/V ve buffer performansları kusursuz, tak ve unut bir Op-Amp. Son derece etkileyici bir I/V performansı var. 34 mA lik durağan akım değeri test cihazımdaki Sabre 9018 dac çipinin 30mA lik maksimum değerinin üstünde. Diğer bir deyişle tüm operasyonda A sınıfı kalmayı başarıyor. Doğru düzgün bir I/V dizaynın bir dac için ne kadar önemli olduğunu bana gösterdi. Açık konuşmak gerekirse bu manzarayı gördükten sonra I/V dönüşüm barındırmayan, voltaj çıkışlı R-2R daclarla olan ilgim daha da fazla arttı. Detaylar için buraya buyurun :) Buffer performansı da çok iyi. Burada NewClassD SE 'den çok kopamasa da bayrağı az daha ileri taşıdı özellikle üst frekanslarda. Şiddetle önerilir.


Detay (üstler) : 7
Detay (orta) : 6.5
Detay (altlar) : 6.5
Denge : 6
Müzikallik : 6.5
Dinamizm : 7
Ortalama : 6.6





Müzikle kalın..

2 comments:

  1. Merhaba Güney bey. çalışmalarınza arada bakıyor ve çok takdir ediyorum elinize sağlık. elimde diy sabre 9028 pro dac mevcut bu dac için önereceğiniz opamp ne olur. Sonic Imagery 994Enh çok övmüşsünüz acaba mono modeli varmıdır?

    ReplyDelete
  2. merhaba

    Sonic Imagery 994Enh opamp sahne genisligi olarak kacinci siraya koyarsaniz acaba.?

    ReplyDelete